måndag 26 september 2011

Tandläkarbesök typ...


Imorse kl 8,40 var vi hos veterinären. Sally hade slagit av en tand, det är flera veckor sedan men nu var det dags att dra ut den. 
Sallys trasiga framtand
 Hon fick en lugnande spruta och somnade ganska fort.
Här sover hon hos veterinären.
 Jag tog med de andra brudarna på en långpromenad runt Nydalasjön. Det var superhärligt. Önskade bara att jag haft med mej fika. Det ska jag komma ihåg nästa gång...
Blev bara en bra bild från promenaden.

Kl 13.15 var jag tillbaka hos veterinären för att hämta prinsessan. Hon hade precis börjat bli lite orolig och gnälla lite. När hon hörde min röst så kom det ett högt yl/gnäll.
Lilla stumpan!

En tand fattigare


Bandage efter blodprov
Eftersom Sally har gått på cortison rätt länge för hennes klåda så togs ett blodprov för att kolla levervärden. Svaret var helt normalt så det känns ju bra! 
Sen är hon även rakad på skuldrorna. Det är där hon kliar sig som mest och sista veckan har hon haft en "kliperiod" Nu har hon fått med en salva som ska strykas på två ggr/ dag i en vecka.
Besvärligt med den där klådan som ingen vet vad den beror på...
Nu sitter Sally nedanför bänken där hundmaten står. Hon har inte fått nån mat idag och skulle heller inte få äta ikväll. Det kurrar och gnäller i hennes mage. Stackare. Tror Effie och Betty blir utan mat ikväll de med, kan ju inte ge dem och låta Sally sitta och se på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar