tisdag 4 oktober 2011

Lata dagar

Min röst har inte riktigt varit sig själv de senaste dagarna. I Lördags på Hundens dag pratade jag ju en hel del och redan då var jag ganska hes. Och jag kan väl säga som så att hesheten inte blev bättre av att vara ute i regnet hela förmiddan och sedan peppa hund på rallykursen på kvällen.
Så igår var jag tyst i stort sett hela dagen för jag fick knappt fram ett ljud. Det blev till att ta hundarna i koppel när vi skulle ut för jag kunde ju inte kalla in dem om de var lösa.
Även idag har jag varit ganska tyst. Jag kan få fram ljud som kan passera som tal men har föredragit att vila rösten.
Jag har funderat på detta med att jag pratar rätt mkt med jyckarna i vanliga fall och om jag kanske pratar för mkt med dem. Så att de viktiga orden försvinner i en ström av ord. För fast jag är tyst så kan jag ju kommunicera med hundarna med kroppsspråket och de lyssnar rätt bra fast de är ju inte så vana vid det förståss.
Och när jag ska kalla in dem så kan jag ju vissla. Betty lyssnar rätt bra på det, Sally oxå medans Effie lyssnar när hon vill. Som vanligt alltså  : ) 
Så idag har de varit lösa på en promenad och det gick bara bra.
Och egentligen är de helt otroligt duktiga på att ta det lugnt när matten är sjuk. De är oförskämt nöjda med att vila i soffan, tugga lite ben, ut och kissa i koppel, vila i soffan, äta mat, vila lite till...
Det är nästan så att jag önskade att de skulle kräva lite mer för då skulle jag få ta mej i kragen och träna ordentligt med dem.
Jaja, nu är jag iallafall less på att vara tyst så jag hoppas verkligen att rösten kommer tillbaka snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar