torsdag 29 november 2012

Återbesök 2

Imorse hade jag tid för Effie hos veterinären.
Som jag skrev tidigare skulle hon vara fastande och inte nypinkad. Det blev så att alla hundarna fick lite sen kvällsmat vid 21 igår och så ställde jag klockan på 02.00 för att Effie skulle få ut och pinka då. Sådana gånger är det sköööönt att bo på landet för jag bara virade en filt runt om mej, öppnade dörren och skickade ut Effie (Betty följde oxå med) och så stod jag i köksfönstret och såg på när de var ute och gjorde sitt. Snabba var de och vi var isäng efter bara någon minut.
När vi skulle in i bilen var jag rädd för att Effie skulle hinna pinka på väg från dörren till bilen så det blev kort koppel, jag vet ju hur snabb hon är att sätta sig om hon är nödig. Men det gick bra.
Vi fick komma in ganska direkt och Effie fick lägga sig på rygg på en dyna för ultraljud av livmodern. Och ganska direkt såg veterinären att livmodern inte var helt okej. Inte så att den är jättestor men lite förstorad är den. Så då vet vi att det är därifrån blodet i urinen har kommit.
Så veterinären sa att den ska bort!
Risken finns ju absolut att livmodern snabbt fylls på med blod och vätska och att Effie blir väldigt dålig så operation så snabbt som möjligt. Tisdag alltså. Kl 8.30 ska hon lämnas där och så får jag väl hämta henne efter 13.
Jag minns hur ont Sally hade efter sin kastrering och hur ynklig hon var.
Men nu med Effie så har jag inget val.
Och jag har fullt förtroende för mina veterinärer på Björkstadens.
Men nog kommer det att vara "gruvsamt" innan jag vet att allt gått bra!

2 kommentarer:

  1. Vi ska hålla tummarna, så det kommer att gå bara bra! :-)
    Kramar! Mam o pap

    SvaraRadera
  2. Jag ska tänka på er. Många säger att de får en mycket piggare tik efter livmoderoperationen. Vi hoppas på det.

    /Ylva

    SvaraRadera