söndag 25 november 2012

Träningstävling

Idag har vi varit på träningstävling i rallylydnad i Nordmaling.
Alla tre hundarna var anmälda i fortsättningsklass och Betty var först ut. Det blev lite lätt stressigt så jag hann väl värma upp henne i typ 30 sekunder så hon kändes lite stirrig men det gick ändå hyffsat tyckte jag.
Sedan hade jag en start på mej att hämta Sally och värma henne lite. Stress men hon fick lite mer än Betty iallafall. Hon kan ju allt men blir lite flamsig när det är så kul så hon hoppar lite på mej och så har hon börjat vänta på att jag ska säga sitt för varje gång hon ska sitta. Hon brukar/brukade ju sätta sig vid sidan så fort jag stannade vilket ju är praktiskt. Men vi tog oss runt.
Och så en start innan Effies tur. Hon var också rätt så mycket uppe i varv och skällde rätt så mycket banan igenom. Men hon ställde sig och stod alldeles stilla vid "sitt, stå, gå runt" Imponerad matte!!
Så var det dags för prisutdelning.
Sally 81 p
Effie 93 p
Betty 94p
Alla fick lite nerdrag för bristande samarbete, Sally för fys och att hon är lite sen vid sättanden. Sedan hade Sally -10 för fel övning, hon la sig ner vid sitt.
Betty hann även med att nosa lite en gång.
Effie fick lite avdrag på helheten pga skall.
Men jag är jättenöjd, ser fram emot tävling i januari!
 
Sally hade jag även anmält till avancerad klass bara för att prova på lite och se vad vi ska träna på.
Startade som nr 2 och hon var väl ungefär som i fortsättningsklassen, lite sen ibland lite hoppig ibland och så lite mycket fart efter hoppet. Det var lite moment på höger sida också. Transporter på höger sida funkar bra men att få henne att utföra momenten på höger sida är svårare. Svängar gick bra, backa tre steg har vi inte ens börjat träna på på höger sida så vi gjorde den på vänster sida och då gick det bra. Det blev 81 poäng men vi hade en snäll domare!!
Mycket mer träning på höger sida om vi ska tävla avancerad klass till sommaren!
 
Nåja, kul hade vi iallafall och hundarna är nu nöjda och sover sött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar