söndag 18 november 2012

Sista agilitytävlingen 2012

Årets sista agilitytävlingshelg är över.
Både Betty och Sally har skött sig bra!
Betty lyckades med ett nollat lopp i hopp 3 igår och kom på en 3:e plats. Brorsan Bonzo vann i samma klass och tog sitt första cert. Betty var 36 hundradelar efter honom och bara 9 hundradelar efter hon som kom tvåa om jag minns rätt. Lite surt men snabbast vinner! Sedan sprang hon på riktigt bra i agilityloppet också men så väljer hon att hoppa av från gungan innan den ens börjat röra sig neråt så jag tog om, hon hoppade av, jag tog om igen och så gick hon över. Diskad alltså, men i övrigt ett lopp som jag är väldigt nöjd över.
Sally var väldigt tveksam i starten igår i hopp 3 så jag fick gå tillbaka och starta med henne och då tänkte jag att det är bättre att hon får springa och ha kul istället för att tredje hindret som skulle tas från "baksidan" skulle ta ifrån henne all fart och förstöra glädjen. Så vi sprang förbi tredje hindret och gjorde väl lite av en egen bana men hon sprang och det syntes att hon tyckte det var kul. Så målet nått för henne.
Idag började Betty med en sån galen fart i första loppet att jag verkligen fick ta i och springa på ordentligt. Tyvärr så tappade hon hörseln när det gick så fort så likt en målsökande missil låste hon på ett hinder och vek inte en millimeter fastän jag skrek som en dåre för att få henne att svänga åt mitt håll. Så fel hinder togs i en rasande fart och så var vi diskade. Men som hon sprang!!
I agilityloppet gick hon också riktigt bra men gick ur slalom när det var två pinnar kvar så där blev det 5 fel + lite tidsfel. Jaja, hon har varit riktigt duktig i helgen och vi har ändå gjort fina lopp!
Med Sally gick jag även idag in för att ha kul och behålla farten. Och det har vi lyckats med. Startade med henne men då missade hon långhoppet så vi fick ta om. Men det gjorde henne inget utan hon hade fortfarande kvar farten efter det. Sedan följde hon jättefint och gjorde ett kanonbra slalom, lyssnade jättefint på samma ställe där Betty diskade sig och svängde åt rätt håll. Vi blev diskade men jag är såå nöjd med henne. I helgen har jag inte behövt känna att det varit pinsamt att gå in med henne på en klass 3 bana. Hon är kul att tävla med om och när hon faktiskt springer och även lyssnar på mej!

1 kommentar:

  1. Haha..målsökande missil! Du är bra på att skriva du...jag ser för mitt inre hur fort det gick... :-)
    Alva

    SvaraRadera