onsdag 7 november 2012

Freestyle

Ikväll tog jag mej i kragen, tog med alla tre hundarna, godis och klicker och gick hela vägen upp till skolans hundhall. Det är säkert 500 meter dit...
Och varför gick vi dit? Jo för att umeå bhk skulle ha freestyleträning där ikväll. Jag kan väldigt lite om freestyle, var och tittade på en tävling i Holmsund i somras och har väl läst lite nån gång om freestyle. Tanken är att hitta något mer för Sally att göra, hon gillar ju att göra trick och är snabb och lättlärd. Jag misstänker ju att vi kommer att lägga agilitytävlandet åt sidan, jag och Sally.
Så ikväll har vi tränat lite på sådant som vi kan hyffsat, som slalom mellan mina ben, snurra och åttan. Sedan har vi tränat på att backa både med mej på hennes högra och hennes vänstra sida. Det är inte alls så enkelt. Hon ska gå "fot" men bakåt och helst rakt bakåt utan att sätta sig.
Betty har för första gången i sitt liv gått slalom mellan mina ben, gick väl ändå ganska bra för att vara första gången. Sedan körde vi lite rallyövningar också.
 Effie fick träna lite rallylydnad och att vara tyst och lugn.
Nu ska jag läsa lite mer om freestyle och försöka lära mej lite mer om regler till nästa vecka.

1 kommentar:

  1. Lycka till! Hoppas att både du och Sally ska trivas med detta nya!
    Kram! /Alva

    SvaraRadera