torsdag 6 december 2012

Effie

Natten till igår var inte så rolig för Effie. Till att börja med så måste hon ju ha tratten på sig så att hon inte biter i stygnen och den där tratten är ju inte kul. Hon blir liksom paralyserad. Så i början av natten låg hon i biabädden bredvid min säng. Men sent på kvällen började nog det smärtstillande hon fått avta och hon blev orolig. Började gnälla och satt upp och flåsade. Så hon fick komma upp i sängen. Där fick jag klia och stryka henne men så fort jag slutade så började hon gnälla igen. Vet inte hur länge det tog men tillslut så fick både hon och jag sova en stund.
Inatt gick det bättre. Hon väckte mej ett par gånger men hon är mycket lugnare.
Hon går sakta och försiktigt och det är väl bra, sliter inte så mycket i såret då. Hon får ha koppel på när vi går ut och rastar. Igår gick vi som längst runt huset, en promenad på kanske 75 meter. Fullt tillräckligt tyckte Effie.
Jag köpte en burk med färskfoder för att blanda ut hennes mat med men hon äter då hur bra som helst så det är inga problem. Sedan får hon Metacam (smärtstillande) en gång per dag.
Idag ska Sally och Betty få en rejäl långpromenad. Igår ville jag inte lämna Effie mer än nödvändigt så det blev en vilodag för alla hundarna. Idag är jag ledig så då hinner jag med den där långpromenaden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar