torsdag 20 december 2012

Julbad

Nu är alla hundarna julbadade och fina. Luktar gott gör de också.
Effie som var värst långhårig har fått en klippning och blev extra fin.
Enda nackdelen med att det blev bad idag är att de inte får följa med till jobbet imorgon för då börjar de ju lukta ko igen. Och det blir nog inte så poppis bland släkten över jul...
Så det blir att lämna hundarna hemma imorgon och så får jag springa hem och rasta dem, tur att jag bor nära jobbet.
Vi har även hunnit med en långpromenad längs järnvägen. Det låter lite hemskt kanske men jag har hundarna lösa. Vi går på en väg längs med järnvägen där det nu är ganska höga plogkanter och djup lössnö bredvid så risken är ganska liten att de ska springa upp framför tåget. Sally skulle typ aldrig i livet plumsa ut i djupsnön. Betty kan nog kasta sig ut men kommer inte så långt.
Sedan har jag godis med mej så de vet att de får något gott när jag kallar in dem. Det har nästan blivit så att de förknippar tåg med godis hos matte. Och det är ju bra!
Nu ska jag mysa i en renbäddad säng med mina tre nybadade och mjuka hundar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar