tisdag 25 december 2012

God Jul

Julaftonen är över. Ligger fortfarande i sängen, hundarna har dock varit ute samt fått mat men sedan gick jag alltså och la mej igen. Mysigt!
Vi firade med familjen i Malå i år med. Det är bäst.
I söndags kom min bror, hans fru och lille V och åt julgröt här hos mor och far.
Det var lite spännande att se hur hundarna reagerade på en liten bebis. Effie skulle nog gärna ha slickat honom ordentligt i ansiktet men var inte så påflugen som jag trott hon skulle vara. Sally däremot som brukar vara väldigt skeptisk var den som var mest intresserad. Hon tittade och tittade, vred på huvudet och tittade lite till. Om V började skrika så bara skulle hon dit och titta så han var okej. Hon bara skulle vara i närheten. Inte så intresserad av att lukta men av att titta!
Det är synd att vi träffas så sällan för Sally skulle nog behöva träffa honom ofta för att inte vara rädd för honom när han blir större...
 
Igår kom min andra bror med sambo hit för att fira. Det blev mycket god mat och fina klappar.
 
Tyvärr har det varit fruktansvärt kallt -28 grader ungefär så det har inte blivit några långa promenader som jag sett fram emot men det blir nog varmare nu under veckan.
 


1 kommentar:

  1. Åhh...det är sååå roligt att ha dig,och resten av familjen, här! Vad vore julen utan er?

    SvaraRadera