söndag 16 december 2012

Julklappshopp

Nu är stygnen på Effies mage borta. Jag tog dem igår. Man får ju åka in till veterinären och de gör det gratis men jag tycker att det är enklast att göra det själv. Och Effie är ju en snäll vovve som ligger på rygg och låter matte pilla på.
Det var även dags för Umeå bhk:s julklappshoppning igår. Alltså en inofficiell agilitytävling där man får köra samma bana två gånger, bästa resultat räknas. Sen är det även en parklass där man lottar ihop två ekipage som sedan ska ta sig runt en enkel hoppklassbana. När första hunden går i mål ska nästa starta och så får man en sammanlagd tid. Bäst resultat vinner.
Och så ska man såklart ha med sig julklappar. En för varje startande hund. Och när det är prisutdelning får man välja paket.
Betty var först ut och jäklar vad hon sprang. Tyvärr strulade hon i slalom båda loppen så vi blev väl 10:a eller nåt sånt. Sally gick riktigt bra första loppet. Jag kunde lämna henne i starten och hon kom med bra fart när vi startade. Sedan valde hon att ta tunneln istället för balansbommen så där blev det disk. Andra loppet ville hon inte starta så jag fick gå tillbaka och starta med henne men då var hon redan osäker och väldigt låg. Det blev disk där med.
I parklassen var Betty först ut igen. Full fart och en nollad runda. Även vår medtävlare Ester gjorde en nollad runda. Där räckte vår tid till en tredjeplats! Inte illa när man tävlar mot snabba bordercollies.
Så tre julklappar fick vi med oss hem. En för tredjepriset och två för Sallys och Bettys individuella lopp. Det blev oxöron, dentasticks, en pipleksak, två ljuslyktor, levergodis och så romerska bågar till matten. Inte illa alls! Och kul hade vi också!
 
Sedan fick vi besök en stund på kvällen.
Det var A, som jag bodde med för flera år sedan som kom förbi. Och Sally blev så lycklig! Det är säkert tre år sedan de träffades sist men visst kände både Effie och Sally igen honom! Det var kul att se. 

1 kommentar:

  1. Hej,

    Jag såg på ett av dina gamla inlägg att du sytt ett eget överdrag till en bia-bädd!?. Hur gjorde du?? =) Jag är inte så händig men jag har en symaskin och jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att det ska bli snyggt och "figursytt". Om du har något tips så kan du maila mig på marie@gunnang.se Tack Mvh Marie

    SvaraRadera