söndag 27 januari 2013

Agility i Skellefteå

Så har vi tävlat igen.
Skellefteå denna gång och agility var det vi tävlade i.
 
Betty har haft lite jobbigt i helgen för hon var tvungen att hålla koll på de tre stora fläktarna i taket på ridhuset! Långt upp i taket satt alltså tre fläktar som sakta vispade runt luften i ridhuset. Och det var det första Betty såg när vi kom in för att värma upp inför vårt första lopp i lördags. Hon hade väldigt svårt för att släppa dem. Kunde koncentrera sig en liten stund på mej men så såg hon fläkten i ögonvrån och var tvungen att tokstirra och vrålskälla på den. Så det blev till att starta med henne i alla lopp för just ovanför starten satt förståss en fläkt som jag inte ville att hon skulle låsa vid precis i starten. I första loppet kändes det som om hon inte sprang på så fort som hon brukar kunna göra men vi kom iallafall i mål med noll fel. Det räckte till en fjärdeplats.
Vi kom i mål ytterligare ett lopp men där hade vi massor med tidsfel för hon gick ur slalom två gånger. Det har varit lite slalomstrul för Bettan i helgen. En gång var det mitt fel när jag vek av lite för tidigt så jag drog ut henne men de andra gångerna har hon gått ur slalom fast jag varit rätt. Så som jag redan konstaterat tidigare är det slalomträning som måste till i sommar. Så fort snön är borta så sätter jag upp mitt Rusta slalom.
 
Sally har faktiskt sprungit i båda sina hopplopp!
Och det har bara varit på håret att vi skulle kommit runt nollade. Men det har alltså blivit disk i båda loppen. Första loppet var jag ivägen för henne så hon blev lite osäker och tvekade så hindret togs först från ett håll och sedan tillbaka från fel håll. I andra loppet så var jag inte tillräckligt tydlig med vilken tunnel hon skulle in i så det blev fel tunnel där.
Men med tanke på hur många "runt" det var i andra loppet så gjorde hon det väldigt bra. Bara lite tvekan på tredje hindret och sedan så höll hon bra fart och hon var glad och positiv hela tiden!
 
Och så måste jag ju bara berätta hur vi bott i helgen.
På Skellefteå camping i en fyrabädds-stuga.
6 personer. En bäddsoffa, en luftmadrass en våningssäng där två (mor och dotter) sov skavfötters.
Till det ska läggas inte mindre än 10 hundar!
Tre dvärgpudlar, en bedlis, en kerry, en cocker spaniel, en tollare, en bordercollie, en shetland sheepdog och en borderterrier. En av dem löpte och två av dem var hanhundar. Men det har gått otroligt bra! Vi har världens bästa hundar!!

1 kommentar:

  1. Skulle ha varit kul att se hur ni hade det där i stugan...helt fantastiskt att det fungerar så bra med alla hundarna!
    / Alva

    SvaraRadera