lördag 12 januari 2013

Penny

Idag är vi hundvakter, jag och brudarna.
Det är "kusinen" Penny Parson som är här. Hennes husse och matte är och roar sig idag.
Jag hämtade Penny vid 11.30 och så gick vi på en långpromenad här hemma hos mej.
Alla hundarna var med och det gick bara fint! Penny i koppel och mina tjejer lösa mesta tiden. Betty var lös hela tiden för jag vågade inte låta henne komma närmare Penny än ca 1 meter... de är ju inte bästa kompisar direkt.
Promenaden blev ca 90 minuter i strålande sol och 16 minusgrader. Lite oplogad väg ibland gjorde att det blev en bitvis tung promenad. När vi kom in blev det burvila för Penny med ett tuggben som sällskap, tror det tog 15 minuter så sov hon sött.
Nu är mina hundar instängda i sovrummet så Penny kunde få komma ut ur buren lite. Hon har hittat 4 tuggben ch två tennisbollar så hon är ganska nöjd.
Blir väl en liten pinkrunda snart och sedan ska jag skjutsa hem henne.
Undrar om hon är nöjd med dagen? Hon har ju inte fått springa lös men å andra sidan har hon inte behövt vara alldeles ensam hela dagen heller.
 


1 kommentar:

  1. Jag tror att Penny Parson har haft det riktigt bra hos dig! Kram/ Alva

    SvaraRadera