söndag 13 januari 2013

Äntligen!!

Idag kom vi oss äntligen iväg på agilityträning i Nordmaling.
Kallt ute men bra i ridhuset.
Det blev startträning för Sally med fokus på glädje och fart. En gång började hon smyga mot hindret så jag gick tillbaka och lockade tillbaka henne dit där jag lämnat henne. Det räckte för att hon inte skulle vilja starta när jag gav startsignal till henne. Känslig liten dam.
Men jag är ändå nöjd med henne. Det är länge sedan vi tränade sist!
Betty fick lite extra träning på gungan, hon är inte riktigt säker där. Vill gärna kasta sig av innan den slår i marken. Jag känner inte att jag behöver kräva av henne att stå kvar med två tassar på gungan och framtassarna på marken om hon tycker det är så läskigt när den slår ner. Men hon får inte kliva av förrän gungan är i marken. Det blir mer träning där!
Hon var inte så speedad som hon kan vara och blev rätt så trött men ändå ganska nöjd med lillpudeln.
Effie fick inte träna alls. Hon är säkert helt läkt efter operationen men jag vill inte riskera något.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar