tisdag 26 februari 2013

Agility i Luleå

Länge sen sist...
I helgen var jag och Betty och tävlade agility i Luleå. Sally och Effie var hos pojkarna Holmström i Ersmark. Det var lite knepigt att bara ha Betty med, skönt men ovant. Jag var faktiskt ensam från Nordmaling som åkte och tävlade så jag fick åka och "bo" med Umeåekipagen. Jag är ju nästan det jag med...
Betty skötte sig jättebra på lördagen, bara det att jag inte gjorde det. Jag menar, hur svårt ska det va att vänta med att vrida upp mot nästa hinder innan man är säker på att hunden tar hindret man visar/visat? Det blev alltså två disk på lördag i agility 3. Men bra fart, fint slalom och bra på gungan. Jag testade att göra ett bakombyte in i ett slalom efter att vi blev diskade och det var inga problem. Kändes skönt!
Under nätterna hade Betty vakttjänst, hon morrade och småskällde åt allt som rörde sig utanför vårat rum. Det är i vanliga fall Effies uppgift men pudeln tog naturligtvis på sig det ansvaret. Så första loppet på söndan var det väldigt dålig fart på henne. Men vi kom runt med en vägran och lite tidsfel. Kom på en 8:e plats.
I andra loppet var hon piggare och vi gjorde faktiskt ett nollat lopp. Nu räckte det inte så långt, det är många snabba i klass 3!! Men det var kul att vi kom runt nollat iallafall.
 
 
Hittade banskissen för hopp 3A så jag lägger in den här. Det var en rolig och snabb bana. Betty vägrade vid hinder 10, vände och var på väg in i tunneln innan jag fick tillbaka henne. Gjorde slalom helt okej. Vi fick även lite trassel mellan 14 och 15 där jag tappade henne lite men hon kom rätt iallafall. Muren efter slalom var det många hundar som tog = disk. Sedan var det några som tog tunneln, nr 18 från fel öppning och så var det jättemånga som tog sista hindret från fel håll!
 
Klicka på bilden så borde den bli större.
 
Hoppklass 3a Luleå, Rauno Virta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar