torsdag 7 februari 2013

Freestyle

Ikväll har jag och Sally varit på näst sista träffen på vår freestylekurs.
Vi gick igenom vad som händer på tävling. Hur anmälan görs, vad man ska tänka på på tävlingen, vad domarna tittar på och sätter poäng för/drar poäng för.
Vi fick även välja varsitt moment där vi fick individuella träningstips så det var väldigt intressant att höra på vad de andra fick för tips också.
Till nästa träff som vi kommer att ha i maj troligen så ska vi ha satt ihop ett litet program till musik som vi då ska visa upp för varandra. Det blir spännande!!
Jag har suttit och lyssnat på musik och fastnat för två låtar. Jag ska maila dem till vår instruktör så får hon höra om det kan vara musik som passar Sally.
För det är hunden som ska ha en låt som passar, det är hunden som ska framhävas av musiken, inte jag som förare och det är hunden som domarna tittar på. Förarens taktkänsla eller brist på sådan bedöms inte! Tur var väl det...
 
 
 
 
 
Är lite rädd att det är för snabba låtar.
Musiken ska ha lite tempoväxlingar och accenter för att bli intressant. Det får inte låta för lika hela tiden. Och så ska jag ju stå ut med att lyssna på den en hel massa gånger.
Skriv gärna en kommentar gällande låtarna. 

1 kommentar:

  1. Fina låtar båda två, men kanske dom är lite väl snabba...särskilt låt nr 2! Men du får väl vänta och höra vad instruktören tycker...
    Kram! /Alva

    SvaraRadera