onsdag 27 februari 2013

Onsdag

Det har varit plusgrader här i Umeå ett par dagar nu och det har gjort att det är halkigt som f-n!
Så idag blev det faktiskt en promenad på stan med pälsklingarna. Parkerade vid Dragonskolan och gick in till centrum. Man får många blickar och leenden när man går med tre hundar genom stan. Hörde även några som kommenterade Bettys frisyr.
Det blev nästan en och en halv timmas promenad. Tyvärr för hundarna i koppel men de får vara lösa en annan dag när det inte är så halkigt.
 
Sedan blev freestyleträningen inställd ikväll. Trist, var som peppad på att gå och träna lite. Men det blev träning hemma i köket istället. Sally har börjat förstå det här med att sitta fint. Hon sitter inte upp länge men nån liten sekund och det är ju iallafall en början.
Betty fick träna på att ställa tassarna i en låda. Framtassarna går hur bra som helst men jag tror inte hon vet att hon har baktassar.
Effie fick träna på att titta rakt fram. Låter knepigt, jag vet, men jag gick med i en grupp på facebook som heter Freestylehundars Dagens trick (tror jag det var) och månadens utmaning är att lära hunden vända från föraren och stå med rumpan mot föraren och titta rakt fram. Låter kanske enkelt... Nå jag tänkte iallafall att jag kan ju testa. Effie blev "offret". Hon tyckte det var lite konstigt att inte titta på mej, det är ju det som lönat sig förrut. Nu vet jag inte om jag antar utmaningen men kanske, vi får se.
 
Imorgon är jag ledig. Ska, förutom att städa bort lite här hemma gå igenom hundarnas klor, öron och tänder. Hinns det så ska Effie badas, hon börjar kännas fet i pälsen så det håller på att vara dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar