söndag 10 februari 2013

Rallytävling

Kall tävling idag. Fast de som var där igår sa att det var varmare idag...
Sally var först ut. Gick jättefint och jag var riktigt nöjd när vi kom i mål.
Det blev några nos, någon fys och lite sen på några ställen.
Genomgående är att hon hoppar lite mot mitt ben när hon ska in till fotposition igen efter att hon varit framför eller som i moment 5 varit lite bakom mej. Där vet vi vad vi ska träna på!
Det blev 84 poäng och en delad 5:e plats.
Uppflytt och RLDF!!
 
 
Bara så imponerad över att Sally faktiskt håller i rosetten!!
 
Effie hade start nr 9. Hon började ganska bra. Men det fortsatte inte så...
Hon gjorde väl i stort sett allt men sent, snett eller väldigt motvilligt. Nosade lite och skällde lite, men faktiskt väldigt lite skall. Åttans frestelse är vad vi måste träna mycket mer på.
Hon kom inte upp i 70 poäng men hon är söt iallafall!
 
 
Betty startade näst sist. Hon löper ju just nu och jag tyckte att hon var väldigt ofokuserad i uppvärmningen. Hon hittade en cockerspaniel (tik) som hon blev väldigt kär i, nosade och pep.
Jag tänkte, "det här går aldrig".
Men när vi kom in på plan så skärpte hon till sig rejält.
Väldigt fin och följsam, visst fick jag jobba för det, hon går gärna aningens för långt fram och kan ju vara ganska dålig på att hålla position men jag var supernöjd när vi kom i mål.
Slutresultatet blev 98 poäng!!
Bara två minus, det var först på sitt, gå runt, där hon var lite orolig och rörde sig lite och sedan på sitt, stå, gå runt där det var samma sak.
Betty kom på delad första plats.
Uppflytt och RLDF!!
 
Dagens bana.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar