onsdag 13 februari 2013

Utställning

Igår var Betty på utställning.
Det var alltså utställning här på Forslunda och Betty fick följa med tjejen som lånat henne förrut på hundlektioner. Tror att det kan ha varit elever som anordnade som ett led i sin utbildning. Alltså ingen officiell utställning. Betty har aldrig varit på utställning förrut men det verkar som om hon skötte sig bra.
 
Jag tänkte att jag skulle skriva in kritiken hon fick av domaren. Och jag är ganska säker på att de faktiskt hade en riktig utställningsdomare.
 
Bettys utställningskritik:
Mkt feminin, näpen och elegant. Feminint huvud, utmärkta öron, ögon och underkäke, saxbett, lång elegant hals, framskjuten i skulderpartiet. Stark rygg, utmärkt kors, mkt välvinklad i både knä och hasled. Rör sig parallellt fram och bak. Från sidan utmärkt, speciellt utan de andra hundarna. Fin kontakt mellan hund och handler. Behöver uppmuntran och trygghet tillsammans med de andra hundarna. Mjuk ren päls, spännande frisyr, ingen tandsten och klippta klor.
 
Betty vann sin grupp och fick gå vidare och tävla om bästa tik. Där placerade hon sig som tvåa.
Så på kritiklappen är rutan "excellent" ikryssad, placering 1 i konkurrensklass med ck och så 2:a i bästa tikklass då.
 
Tydligen var hon lite störd av de andra hundarna i ringen, hon är ju inte alls van att springa runt i en ring med andra hundar och så är hon ju även i löpen och lite extra intresserad av andra hundar.
Men det var ju kul att det gick så bra!
Lite roligt med pälsen, jag kom på på morgonen att jag kanske skulle ha borstat henne innan hon skulle iväg så det blev en snabbkammning som ju verkar ha lönat sig.
 
Men med tanke på Bettys navelbråck, patella och min brist på intresse att spara ut till utställningsfrisyr så är nog detta Bettys första och sista utställning.  

1 kommentar:

  1. Hihi, lite mer snö än på bilden har vi faktiskt. Men inga större mängder. Men det räcker! :)
    Kram!

    SvaraRadera