söndag 14 september 2014

Agility i Ö-vik och Sally 9 år!

I helgen har jag och Betty tävlat agility i Ö-vik. 
Det var även rallylydnad men dit hade jag inte anmält.
På lördagen klantade jag mej och tryckte ut Betty så hon gick in i slalom på fel sida av första pinnen. Lite surt! Hoppklassen gick däremot riktigt bra så där kom vi tvåa och tog en SM pinne. Brorsan Bonzo kom trea i den klassen. Om inte Betty hade sprungit så fort som hon gjorde skulle Bonzo kommit tvåa och tagit cert...

Betty och Bonzo med sina priser.


Idag gick det bättre i agilityklassen så nollade vi och kom tvåa med SM pinne! Nu är det bara en pinne kvar i agilityklass så är vi kvalade till SM 2015!
I hopklassen strulade vi till det och det blev en disk men det känns inte som om det gjorde så mycket.
Där kom Bettys mamma Stina på en tredje plats och Julia kom tvåa och tog sitt första cert! 
Duktiga pudlar!
Stina, Julia och Betty 

Stolt pudel!

Och så var det Sally som blev hela nio år idag! Det har jag svårt att förstå, att hon är så gammal!
Hon beter sig i och för sig som om hon är äldre än Effie men det har hon alltid gjort så det är inget nytt. 
Hon är pigg och frisk. Lite segare på promenader kanske men om jag tar fram godis och klicker så är hon genast med på lite träning.  
Grattis på födelsedagen sötaste Sally!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar