lördag 6 september 2014

Dubbel disk

Kom fram till Piteå sent igår kväll och ställde upp husvagnen.  Pinkade i skogen och gick isäng. Så det var skönt med en slö morgon idag
Klass 3 gick sist idag.
Vi började med agilityklass. Och diskade oss på tredje hindret!  Jag var väl inte tillräckligt tydlig så Betty sprang bakom ryggen på mig och tog hindret från fel håll. Men hon hade bra fart och tog alla kontaktfält jättefint! 
I hoppklassen var det valfri ingång på både en tunnel och på slalomet. Spännande,  men de flesta tog ändå samma väg.
Betty hade bra fart men hon gick ur slalomet.  Jag kanske var lite för snabb iväg så att jag drog ut henne. Jag valde iallafall att inte ta om utan att köra vidare och ta en disk. Jag är jättenöjd med de blindbyten som vi gjort idag och med Bettys fart framför allt.

Nu ikväll har vi gått en långpromenad i skogen så nu är det fem trötta och nöjda hundar i husvagnen.  Mattarna är ganska nöjda med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar