onsdag 3 september 2014

Långt mellan inläggen. ..

Skolan har börjat för mig. Jag ska bli trädgårdsmästare. Så våra rutiner har ändrats lite. Nu börjar jag känna det som att jag kommit in lite mer i allt nytt så kanske blir det tätare mellan inläggen nu.

Effie fyllde 12 år den 23/8. Det blev inte så mycket firat eftersom hon var lite dålig i magen just då så jag ville inte ge en massa godis.  Men hon är en väldigt pigg tant. Hänger med på samma långa promenader som vanligt.  Lite lägre tempo men det är ju okej. 
Hon har dock börjat höra sämre. Jag får ibland klappa i händerna för att få hennes uppmärksamhet.  Hon får därför inte vara lös riktigt var som helst.

Förra helgen var vi i Boden på agility. Jag och Betty lyckades nolla ett lopp i agility och kom 2:a med en sm pinne.  Nu är det "bara" 2 kvar för att kvala in till sm 2015. Så vi fortsätter att hoppas.  Det är inte kört än.
Nu i helgen åker vi till Piteå och tävlar.

Idag är jag hemma och är förkyld. Har varit hemma i tre dagar nu. Börjar dock känna mig ganska pigg så imorgon ska jag gå till skolan igen.  Just nu sitter jag faktiskt i solen på en åker och hundarna rastar sig själva lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar