lördag 30 april 2011

Hon minns!!!

Jo Sally minns hur man går fot i koppel. Det var väl inte så att jag på riktigt trodde att hon glömt det men visst blev jag lite orolig.
Körde ett pass idag med alla moment utom tandvisning och hopp över hinder och hon var helt med på vad vi skulle göra. Ingångarna har blivit bättre men hon vill gärna använda mej som stopp när avstånden ökar.
Sen är jag dålig på att träna utan att ge henne godis typ hela tiden. Inte bra... Hon ska ju fixa en hel klass utan att få godis.
En rolig grej är att hon är så peppad på apportbocken! Hon tvekar nästan aldrig längre att ta den. När jag bara står och håller den är hon väl inte så sugen men jäklar om hon får springa efter den, full fart och ibland morrar hon när hon ska ta den. Avlämnande får vi dock träna på för hon släpper den minst 1 meter från mej...
Just nu är jag bara så glad att hon faktiskt gillar att ha träbocken i munnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar