torsdag 28 april 2011

tränat idag

Hej och hå! Om lite mer än en vecka är det dags för lydnadstävling igen med Sally. Jag känner mej inte alls redo. Apporteringen står och stampar och jag kommer ingenvart. Läggande och ställande kan hon fortfarande blanda ihop. Linförigheten har helt glömts bort och ingångar till fotposition är inte bra. Hon hoppar in och tuggar på mina fingrar samt använder mitt ben som stoppkloss... Men det ska nog gå bra!
Vi har kurs på söndag och på tisdag är det lydnadsträning på klubben.
Ikväll fick jag iallafall till lite agilityträning, äntligen! Betty var först ut. Hon gick kanon! Snäva och fina svängar, superfina kontaktfält och härlig fart! Vi körde med en tunnel under balansbommen och 2:a gången hon skulle genom pep hon till inne i tunneln och var sedan väldigt tveksam till att gå genom. Vad som hände vet jag inte. Det tog några försök innan hon gick genom men sen var det ingen tvekan.
Sally fick oxå en sväng på agilityplan. Körde samma övning med henne. Hon behöver mer träning på snäva svängar och det där med att stanna "två på, två av" på kontaktfältet har inte riktigt fastnat än. Sen ville hon hellre upp på balansen än in i tunneln så det fick jag nöta lite innan hon lyssnade. Men hon har bra fart och tycker det är skitkul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar