lördag 16 april 2011

slalom och kontaktfält

Mina slalompinnar från Rusta har stått ute i vinter och varit nästan helt översnöade. Idag drog jag på mej stövlar och plumsade ut för att hämta dom, så nu är pinnarna uppradade på en torr remsa gräsmatta längsmed husets solsida.
Betty hade helt glömt vad slalom betyder idag. Hon bara tittade på mej och missade pinnarna men efter att jag gjort det lite enklare fick vi till ett par pass som gick att belöna.
Sally hon var så taggad att hon inte riktigt visste hur hon skulle göra för att få den där pip-bollen som jag hade i fickan. Visst missar hon pinnar i slalomet ibland, hon har ju börjat få upp farten och missbedömmer avståndet mellan pinnarna, men hon lyckas för det mesta. Och hon tittar iallafall dit hon ska och inte bara på mej...
Sen har jag äntligen fäst en matta på våran "kontaktfältsbräda" så nu är den inte så halkig. Hundarna tyckte inte om att gå på den tidigare men nu är det inga tveksamheter. Den ligger nu utför trappen så det är bara att träna varje gång vi ska ut...
Det är samma där, Sally supertaggad och Betty lite mer tveksam och osäker, men det kommer nog bara hon blir mer säker på vad hon förväntas göra.
Det känns så kul att äntligen få komma igång med agilityträningen. Skulle helst ha velat ha en hel bana hemma men jag ska iallafall försöka få till några hopphinder för att kunna bygga kortare kombinationer. Blir till att fixa material och ta fram hammaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar