tisdag 5 april 2011

Mus i vårt hus

Det första hundarna gör när de får följa med till jobbet är att springa och kolla om det står någon hink med mjölk någonstans. Sen dricker de så mycket de hinner innan jag är där och tar hinken.

Ibland är ju mjölken ganska kall, så kall att Sally börjar frysa och skaka men det hindrar inte henne...

Så fördelen med att de följer med till ladugården är att de inte behöver så mycket aktivering senare under dagen, de blir trötta av att bara vara med.

Största nackdelen är väl att de inte luktar så gott efter en jobbhelg.


För någon dag sedan började jag misstänka att jag har snyltgäster i lägenheten.

Effie låg med nosen tryckt mot väggen i hörnet mellan städskrubb och yttervägg istället för att kolla när jag fixade deras mat. Hon hade tillockmed svårt att slita sig från hörnet för att äta!

Så igår när jag sitter i telefon ser jag en liten mus, men i tv rummet den här gången. Snabb som man är så fångade jag den i en kakburk och sen satte jag den i en hink.

Den är hemskt söt och det var med blandade känslor jag bar ut den och släppte ut den i kylan.

Jag är alldeles för blödig för att slå ihjäl dom, så vi vem vet, den kanske hälsar på igen... Fick en råttfälla av vaktmästaren idag så den ska gillras med choklad.

Måste bara ställa den så hundar och marsvin inte kommer åt den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar