tisdag 16 augusti 2011

Aktivering på promenaden

Tänkte bara bjuda på lite bilder från dagens promenad i skogen.
Jag passade på att aktivera vovvarna lite, istället för att bara gå och låta dem lukta runt så tränade vi t.ex sitt, stanna kvar.
Sen hittade vi ett godisträd! Kolla noga så ser du att det växer hundgodis på stammen.
Mycket spännande tyckte tjejerna.


Hopp över hinder är en favorit!

Det händer såklart en massa saker som jag tänker att detta ska jag skriva om men så blir det inte av. Jag har ju inte ambitionen att skriva varje dag. Jag skulle kunna berätta om att jag sytt kyltäcken av handdukstyg som jag inte ännu använt för efter att dom blev klara har det inte varit varmt.
Jag fyndade på Granngården, vintertäcken åt Sally och Effie för under 150:- styck. Det var kanske inte nödvändigt för jag har täcken åt hundarna men va tusan, det var ju billigt!
Sen skulle jag ju kunna skriva lååånga inlägg om tävlingar som vi är på. Nu senast Åsele och Strömsund. Men resultaten kan jag väl peta in: Betty: ett nollat lopp med första pinnen i hopp 2. Ett lopp med 18,89 fel som vi kom tvåa på för det var bara två som gick i mål. Och så två diskade lopp i Strömsund.
Sally gjorde ett felfritt lopp i hopp 2 men tyvärr klarade vi inte referenstiden så det blev 3,26 tidsfel. En tredjeplats. Och i Strömsund blev det ett lopp med 8,83 fel. 5 på hinder och så tidsfel.
Skulle kunna sitta här och analysera loppen och hur och vad jag ska träna men det gör jag kanske en annan gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar