söndag 28 augusti 2011

Agility i Luleå

Så då har ännu en tävlingshelg passerat. Tycker det går alldeles för fort! Vi var ju nyss i Härnösand och tävlade och nu är det bara tre tävlingar kvar!!!
Lördagens resultat blev 3 x dq så där var jag väl inte så nöjd...
Bettys bror Bonzo vann hoppklass 2 och tog sin andra pinne. Grattis!
Snygg Bonzo!
Idag har det gått bättre. Sally hade start nr 1 i hopp 2 medium. Det var en rolig bana, både snabb och klurig. Vi fick till riktigt bra svängar, även om vissa blev större än nödvändigt men vi tog oss genom svårigheterna. Sen så står jag nog lite i vägen för henne till slalom så hon går in mellan 2:a och 3:e porten så det blir 5 fel. Räcker dock till en andra plats.
Betty startar på samma bana fast i small. Och hon går kanonbra. Klarar alla svårigheter och slalom hur fint som helst. Jag höll typ andan i slalom som var näst sista hinder. Hon är ju inte helt säker på slalom!
Men det gick vägen och hon vann sin klass!
Sen i agilityloppet fick vi en vägran på A-hindret. Varför förstår jag inte riktigt. Ska kolla på filmen och se om jag fattar varför hon inte går upp på A:et. Det blev alltså en vägran och några små tidsfel. En 4:e plats.
Jag är väldigt nöjd med dagen!
Bonzo var trött på söndan och orkade inte riktigt visa vad han går för.
På Lördageftermiddan tog jag en promenad med Sally och Betty upp på toppen av slalombacken. Det var brant uppför men fin utsikt.
Här ser man tävlingsplatsen och parkeringen.
Vattentorn.
Effie vaknade på lördag morron och var halt på vänster fram. Hon ömmade på en tå så hon har vilat hela helgen. Varför hon var öm vet jag inte. Men hon är då bättre nu. Hon går inte riktigt rent än men det blir nog bra med en dags vila till. Förhoppningsvis kan jag starta henne på sommarcupen på tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar