söndag 21 augusti 2011

Björnfrossa

Tog en kort promenad idag, jag jobbar i helgen så det blir inte så mycket aktivering för hundarna. De brukar få vara med i lagår´n och det gillar dom.
Nå, tillbaka till promenaden.
När jag är ca 500 meter hemifrån, mellan forslunda och hippologum, ungefär där åkern slutar och skogen börjar så ser jag att Betty ligger och rullar sig i något. Tar några steg mot henne och jagar bort henne från vad hon nu rullar i.
Och vad är det då för spännande hon har hittat? Jo något svart, kletigt och illaluktande. Nyfiken som jag är så försöker jag identifiera äcklet och kommer fram till att det är nåt sorts bajs med massor av blåbär i.
Björn, tänker jag för jag vet att det varit björn uppe vid Hamptjärn förrut men inte kan det väl ha varit så att en björn gått förbi och bajsat i vägkanten.
Nä det kanske är en räv, för dom äter väl okså blåbär.
Jaja hursomhelst så blev det ett bad för Bettan när vi kom hem.
Nu efter lagårn så kommer B. körandes. Han stannar och vi pratar lite. Han ska åka ner till Sveg och jaga björn tydligen. Så då kommer jag på att jag ska fråga om det där Betty rullade i. Sen blir det så att vi åker ut och kollar och B. säger att jo nog är det björnskit alltid.
Jag vill se en björn! Men jag vill nog sitta i en bil. På lite avstånd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar