tisdag 23 augusti 2011

Mitt stackars parkettgolv!

Jag har alltså parkettgolv i tv-rummet. Fint gammalt parkettgolv... Och gissa vilket golv hundarna väljer om de ska pinka inne? Parkettgolvet!! Så jag får väl betala för att slipa om golvet den dagen jag ska flytta härifrån för det är några mindre snygga fläckar där. Så för att slippa fler fläckar stänger jag till tv-rummet med en grind på nätterna.
Så inatt kl 3.15 vaknar jag av att Sally kräks. Hon hade tryckt i sig mängder med tuggben igårkväll och nu kom det upp på golvet i sovrummet. Upp och torka.
Sen tycker Betty att hon kan väl få gå ut och pinka. Det ösregnar men det bryr hon sig inte om. Snabba ryck, bara pinka och så kom hon in.
Sally står som och tvekar vid dörren så jag knuffar ut henne men hon bara vänder och kommer in. Jaja, inte pinknödig då. När jag då är på väg i säng igen så saknar jag Sally. Går och kollar och vem tror ni sitter och pinkar på parkettgolvet! ja inte är det Betty iallafall för hon gick ut trots att det ösregnade.
Så matten får torka pink.
Vaknar av en pudeltass i ansiktet, som vanligt, och följer pudeln ut för att hon ska få lätta på trycket. Sally vill inte följa. När jag och Betty kommer in så sitter den lilla vita pissråttan på parkettgolvet och gör en stor pöl!! Gissa om jag blir arg! Min nya IKEA katalog flyger genom luften och pissråttan får snabbt avbryta sitt pinkande för att fly från IKEA katalogen som landar i pisspölen. Svordomarna osar tätt kan jag säga...
Matten får torka pink igen...
Och den här gången regnade det inte ens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar