tisdag 19 juni 2012

Agilitykurs

Idag har jag och småbrudarna varit på agilitykurs för Åsa Emanuelsson. Bara det att jag har gått kurs utan hund... var lite sen med anmälan pga att vi var i Thailand så jag kom inte med på nån av platserna med hund. Nåja man kan lära sig mycket genom att titta på andra.
Först kändes det rätt så bra att gå utan hund för jag tyckte det såg svååårt ut. Men efter ett tag så blev jag ändå sugen på att köra med hund och testa banorna och svängarna.
Så när jag kom hem ställde jag ju upp några hinder hemma och testade lite och jag kan ju säga det att mitt självförtroende fick sig en knäck. Visst fick jag runt hundarna i svängarna men inte med nån fart och jag var urkass på att placera mej själv rätt vid hindret och backar undan fast jag inte ska backa. Hur svårt ska det vara?
Ny dag imorgon, nya banor och nya utmaningar. Sen är det bara att träna. Hoppas vi får banskisser för morgondagen oxå så kan jag ju bygga upp och träna själv sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar