torsdag 21 juni 2012

Lyckad agilityträning

Dag två av Åsa kursen var ungefär som dag ett. Jag satt och tittade på de andra som körde med sina hundar och fick en massa tips och blev lite avis. Jag ville ju oxå... Hann iallafall köra en bana när de andra gick in och åt lunch.
Nä, nog var det en bra kurs men nästa gång jag ska gå agilitykurs så blir det inte som åhörare utan hund!
Ikväll har vi varit och tränat och det märktes att det är kvällen före midsommarafton för vi var bara två stycken på den gemensamma agilityträningen. Men det var kul. Vi byggde upp två kombinationer, en med en klurig slalomingång och en med lite olika svängar och en låång rak tunnel som skulle följas av en ganska snäv sväng. Sally var så duktig ikväll, hon hade bra fart men lyssnade ändå. Vi kunde träna på Jaakko svängar och andra snäva svängar och det gick riktigt bra. Hon lärde sig kombinationen efter några gånger så då slickade hon hinderstöden. Fint!
Betty var oxå duktig men jag tycker nog att hon kunde ha haft lite mer fart. Hon börjar ändå bli så pass duktig på slalom att jag borde börja våga blindbyten och bakombyten på tävling. Nu har vi ju inget att förlora när vi är uppe i trean. Där gäller det att satsa lite om man ska ha chansen att hamna i toppen på resultatlistan. Fast just nu är jag nöjd om jag lyckas ta oss runt en bana utan att vara så nervös! Och målet att köra banan färdigt på ett tävlingsmässigt sätt även om jag är diskad.
Imorgon åker vi till stugan för midsommarfirande. Jag har gjort i ordning varsitt smaskigt älgben till hundarna, de ska ju oxå ha något gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar