måndag 25 juni 2012

Midsommarhelgen

Det blev en riktigt fin midsommar i år. Sol och varmt, god mat (och mycket mat) glada människor och hundar. På kvällen blev det en båttur över till stenholmen där vi faktiskt åt tårta. Första gången jag ätit tårta där. Hundarna fick varsitt märgben som de var fullt upptagna med. Sally gnagde i sig väldigt mycket av sitt ben så hon har varit lite dålig i magen.
Jag och mina hundar sov i tält, det blev enklast så när även Penny och hennes människor firade med oss. Stugan är inte stor nog för oss alla...
På lördagkvällen åkte vi för att titta på ett vindkraftverk i närheten. Hundarna var såklart med, sprang runt och nosade som de brukar. Det gick bra när vi var nära vindsnurran men när vi var kanske 100 meter från så upptäckte Betty den. Och hon blev rädd! Skällde ut den där rackarns snurran och gömde sig bakom mina ben! Hon kunde inte släppa den så tillslut fick hon gå tillbaka in i bilen.
Det var även vansinnigt med knort så det var ganska skönt att komma in i bilen och slippa de små blodsugarna. Hundarna är alldeles knöliga under pälsen, stackarna!

Penny med husse och matte i kanoten.

Stenholmen





Det hemska vindkraftverket!

Träffade en kompis när vi kollade på vindsnurran. Han och hans människor var också där och kollade.

Söndag morgon vaknade vi av några konstiga ljud utanför tältet. Kollade ut och såg detta, 6 fina renar som betade runt om tältet. De blev dock skrämda och gick sin väg innan jag hann ta några närbilder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar