söndag 29 juli 2012

Stackars Effie

Idag har Effie inte alls varit bra.
Hon ville äta imorse men luktar försiktigt, tar maten väldigt försiktigt och spottar sedan ut den. Hon spottar till och med ut kyckling! Hon dreglar mycket, hon gör aldrig det i vanliga fall. Hon håller tungan konstigt, lite åt sidan och jag hör när hon skäller att det är ett annat ljud, lite som om hon har något i munnen. Jag är lite orolig för att hon inte får i sig vatten, ska försöka få i henne med en spruta om jag inte ser att hon dricker ordentligt. Hon har fått medicinen som hon ska, det är två dagar kvar på Rimadyl och örondroppar. Jag ska försöka ringa veterinären imorgon och höra med dem hur jag ska göra.
Det blir alltså ingen tävling för Effie på fredag. Hon skulle ha varit med i ett lag på Agility DM i Drängsmark men det får vi stryka.

1 kommentar:

  1. Jag förutsätter att de har kollat hennes tonciller. Är de inflammerade vill de inte äta och kan ha mycket besvär. Spruta vatten i mungipan blir jättebra. Tips: Canicur i tub (apoteket, näringsgegga) kanske hon kan få i sig eller finmixa kyckling och lite buljong till en soppa om hon vill dricka men inte tugga. Håller tummar!

    SvaraRadera