torsdag 5 juli 2012

Effie

Det blev alltså så att jag lämnade Effie hos veterinären imorse. Hon fick en spruta med lugnande och somnade ganska snabbt. Så åkte jag tillbaka till jobbet ett par timmar. Hämtade henne efter lunch. Då var hon lite groggy fortfarande men ville gärna in i bilen. Själva "operationen" hade gått bra. Det var bara talgkörtlar så inget farligt iallafall! Hon har två små stygn som jag ska ta bort om 10 dagar.
Örat som hon varit lite irriterad av var visst ganska kletigt, ganska långt nere i örat. Hon har ju inte varit kletig eller röd så att jag har kunnat se det. Så det blir droppar flera gånger/dag nu ett tag. Men det ska nog gå bra, hon är ju så snäll och duktig min tjej!

Vi var ju anmälda till både rally och agility i Piteå nästa helg men nu blir det ju så att jag stryker Effie. Hon ska inte tävla med stygn på rumpan plus att hon fått lugnande som det är tävlingskarens på i 28 dagar. Fick ett intyg av veterinären så jag borde få tillbaka anmälningsavgiften.



2 kommentarer:

  1. Goa Effie, stygn på svansen...hm...då borde svansen vila? Men det kanske inte blir så lätt när man har en liten Kerry som är glad. Vift, vift...:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är ju inte så lätt att säga åt en glad hund att sluta vifta med svansen!!

      Radera