måndag 23 juli 2012

Veterinärdags igen

Jaha, så var det dags för veterinärbesök igen. Effie den här gången med.
Det började i Lördags, tidigt på morgonen, då jag vaknade av att hon gnällde till.
Sedan gnällde hon igen när hon skulle äta och spottade ut foderkulan. Jag kollade i munnen på henne men ser ingenting. Senare på dagen åt hon upp maten som då var uppblött till en gröt. På kvällen åt hon torra kulor och det gick bra.
Igår, söndag, åt hon som vanligt, vi var ute på promenad och hon var som hon brukar, inget gnäll alls. På kvällspromenaden såg jag att hon hade något i skägget, skräp. Men det var inte skräp utan en lång dregelsträng som hängde där. Konstigt.
Idag åt hon, men det gick sakta och skålen var ganska slemmig efteråt. Och så idag gnällde hon till när hon fick godis, ville inte ens ha korv efter det.
Så det blir en tur till veterinären imorgon kl 15.30
När jag tänker så tycker jag att hon har ätit långsamt ett längre tag men inte tänkt på det så mycket. Hon får ju dubbelt så mycket mat som Betty så det är klart att det tar längre tid att äta upp.
Hoppas att veterinären kan hjälpa henne så hon inte behöver ha ont!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar