måndag 27 augusti 2012

dq, dq, dq, dq, dq!!

Mitt lilla självförtroende fick sig en rejäl knäck i helgen. Betty diskad i alla sina lopp. Tre av loppen så var det jag som inte var tillräckligt tydlig med vart hon skulle, samma typ av sväng alla tre gångerna! Det är inte bra att känna under banvandringen att "den här banan är alldeles för svår, jag fixar inte den här svängen, här kommer vi att diska oss osv" för vad tror ni händer då? DISK!!
Är så besviken på mej själv, Betty har ju kapacitet för att vara uppe och slåss om certen och så är det jag som förstör. Känns ju mindre bra inför nästa helg då vi tävlar i Östersund.
Fjärde disken var det också jag som stod för men det var för att hon var så okoncentrerad, bara sprang, förbi nåt hinder, förbi A-hindret och hoppade kontaktfälten så jag tog tillbaka på balansen för att få till kontaktfältet där iallafall och få tillbaka lite kontroll över pudelhjärnan.
 
Sally däremot har gjort ett par fina lopp. Lördagen så var det en lite knepig slalomingång där många fick fel. Jag var osäker in i det sista hur jag skulle göra men jag vet ju att Sally för det mesta fixar även svåra ingångar så jag testade och det gick! Tyvärr så sprang hon bakom ryggen på mej och tog fel tunnelingång senare i loppet så det blev disk.
Söndagens lopp var lite vingligt, lite långsam i slalom och på ett ställe höll vi på att missa ett hinder men kom runt nollat iallafall. Tyvärr räckte tiden inte längre än till en tredje plats utan pinne. Vi var ca 40 hundradelar efter tvåan.
Nästa helg har jag sagt att Sally ska starta i trean, måste bara tala om det för arrangörerna också...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar