onsdag 1 augusti 2012

Uppdatering på Effie

Effie är mycket piggare nu än vad hon var i söndags. Hon har ätit bra och druckit själv så det känns bra! Hon är pigg men jag märker att hon inte är riktigt som hon brukar. Och så märks det att hon är försiktig när hon använder tungan när hon dricker och äter. Det har gått bra att ge henne uppblött foder. På tävlingen i Piteå fick jag ju en liten påse med ett hundfoder som jag aldrig sett förrut. Det är hjortkött, liksom små torkade köttskivor. Står att det innehåller kött, lever, lunga, vom, hjärta och njure från hjort, mussla (Nya Zeeländsk grönläppad mussla) kelp, persilja, vitaminer och mineraler. Det är ett helfoder men nu blandar jag det i Effies mat och hon tycker det är jättegott! Det är ju mjuka och lite sega bitar som man lätt skulle kunna använda som belöningsgodis vid träning.
Fodret heter Ziwi Peak och är alltså från Nya Zeeland
Jag vill ju egentligen helst ge mina hundar svensk mat men nu fick jag ju denna påse gratis så då ska jag såklart använda den.
Till helgen åker vi ju iväg och tävlar i Drängsmark. Effie får följa med men såklart inte tävla.
Jag skulle inte vilja lämna henne till en hundvakt nu om det skulle vara så att hon skulle bli dålig. Skulle hon bli sämre så tror jag att både hon och jag är lugnare om vi är tillsammans även om vi inte är hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar