torsdag 30 augusti 2012

Bara två

Idag har Effie åkt på "semester" hos mina föräldrar. Hon kommer att vara där i två veckor och bli bortskämd. Det känns lite konstigt att bara ha två hundar här hemma.
Jag fick sms från pappa när Effie kommit fram, hon åkte med Pennys matte från Umeå för Penny har varit hos mina föräldrar några dagar och skulle tillbaka till sin matte och husse. Så i Malå bara bytte de hund från en vit terrier till en svart terrier. Undrar vad grannarna tänker?
Sedan har jag pratat med mamma ikväll och än så länge har Effie skött sig bra. Men hon brukar ju kunna stjäla mat så fort hon kommer åt så jag hoppas mamma och pappa tänker på det och inte lämnar nåt framme... visst mamma?
 
Jag tog med Sally och Betty ut till klubben ikväll för att träna lite agility. Vi var några stycken där som byggde upp en agilitybana som var lite klurig. Starten var spännande. Betty gick som en klocka, om vi kan göra så bra lopp som vi gör på träning på tävling också skulle det vara riktigt kul! Men på tävling kommer det med lite nerver, Betty är mer taggad, jag är lite nervös och så diskar vi ut oss.
Men hur som helst så gick hon jättebra ikväll och det ska vi ta med oss nu till Östersund!
 
Sally gillade inte riktigt starten då jag var tvungen att lämna henne två hinder och en lång tunnel så hon kom igång lite sakta och så blev det lite småmissar här och där men hon är ju oftast bättre på tävling än på träning. Mer fart och jämnare fart. Hon brukar ju som vila sig i form...
Jo, jag har ju tagit tag i detta med Sallys uppflytt och på lördag startar vi i hoppklass 3. Det kommer att bli jättespännande!!
 


4 kommentarer:

  1. Så mysigt för Effie med lite egen semester!

    Ylva

    SvaraRadera
  2. Lite morotskaka på lördagskvällen... fort, fort innan nån ser...mums, mums...undrar om morfarhusse märker nåt när han kommer tillbaka från toan...

    SvaraRadera
  3. Smart hund, den där tant Effie....:-)

    Ylva

    SvaraRadera
  4. Du är bäst Effie! Klart att tanten ska ha morotskaka.

    SvaraRadera